Contracten

Fysiotherapie Schenkel heeft met alle Nederlandse zorgverzekeraars een overeenkomst.

Vergoeding

Fysiotherapie zit gedeeltelijk in het basispakket van de zorgverzekering. Wat u precies vergoed krijgt, hangt af van uw leeftijd en de reden waarom u fysiotherapie krijgt. U kunt zich aanvullend verzekeren voor fysiotherapie die niet in de basisverzekering zit.

Voordat wij de behandelingen mogen declareren moeten wij uw identificatie vaststellen. Meer informatie over de identificatieplicht vindt u hier.

Vergoeding fysiotherapie jongeren tot 18 jaar

Jongeren tot 18 jaar krijgen de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat? Dan vergoedt de zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9). Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de externe link: chronische lijst staan (zie hieronder).

Vergoeding fysiotherapie 18 jaar en ouder

Heeft u een chronische aandoening die op chronische lijst staat (zie hieronder)? Dan krijgt u fysiotherapie en oefentherapie vergoed vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar.

Fysiotherapie vergoed uit aanvullende verzekering

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan krijgt u mogelijk de eerste 20 behandelingen van een chronische aandoening of behandelingen van een niet-chronische aandoening vergoed. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Vraag uw zorgverzekeraar ook naar vergoedingen van behandelingen zoals Mensendieck of Cesar. Vraag daarnaast naar de hoogte van eventuele vergoedingen en of u een eigen bijdrage moet betalen.

Om te bepalen of een aandoening al dan niet als chronisch gezien wordt, maakt de zorgverzekeringsmaatschappij gebruik van een chronische lijst. Deze lijst kunt u hier inzien.

Vergoeding bekkentherapie bij urine-incontinentie

De eerste 9 behandelingen bekkenfysiotherapie in verband met urine-incontinentie worden vergoed vanuit de basisverzekering. Zorg uit de basisverzekering valt echter wel onder het eigen risico. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met uw zorgverzekering of met ons.

Show Buttons
Hide Buttons